Sunday, August 6, 2017

New FM-DX-remote receiver in Virolahti, S.E. Finland

I have new remote-controlled FM-DX-receiver (4th) located by the sea in Virolahti, close to Russian border in SouthEast Finland. Russian side is visible over the sea. It is installed after 10 days DX-camp in Poronniemi, Virolahti in June.

Receiver: SDRplay RSP2 (which includs antenna switcher)
Computer start remotedly: PG-11 GSM-relay connected to Nokia 3310 phone
HD: 5 TB harddisk

Antennas 2 x horizontal, no rotator: 
-Fixed stable 8-element H-yagi directed to South East, 140 degrees (Middle East countries)
-Fixed stable 3-element H-yagi directed to , South West 240 degrees  (Spain, BeNeLux)
                       CLICK THE PHOTOS FOR BETTER VIEW
I have now 4 remote-controlled FM-DX-receivers
Newest remote-controlled FM-DX-receiver is in Virolahti (nr 4)

1 comment:

Schtte.blogspot.com said...

Hi Harry,
mein Name ist Rainer Schütte und ich interessierte mich bis in die 90ger Jahre für das Piratenradio in NL,UK,BRD etc.
Darüber lernte ich auch Harry Maer aus Ostfriesland kennen. Ich lebte damals noch in der DDR.
Familie Mayer durfte mich aber damals besuchen. Nur ich durfte nicht in die BRD !!
So vergingen die Jahre. Heute lebe ich in Berlin. leider sind alle Hobby-Freundschaften zerronnen, denn
kaum noch jemand hört Radio.
So freue ich mich jedes Mal, wenn ich im Internet einen bekannten Namen finde.
Ich weiß auch, daß Harry Mayer bei Dir zu besuch war ?!
Es waren schöne Zeiten, auch wenn ich in der DDR so einige Probleme wegen des Hobbys hatte.
73s Rainer